Tuinen te huur

Op dit moment is/zijn de volgende tuin(en) te huur

OPGELET! I.v.m. de Corona-maatregelen gebeurt de verhuur van tuinen zo veel mogelijk per email.

Klik op de button met tuinnummer voor meer info.

A-21 tuin met tuinhuis aan het water

D-25 tuin met tuinhuis

Interesse in het huren van een tuin?

Kom dan eens een wandeling over ons park maken! Het park (de tuinen zelf uiteraard uitgezonderd) is van zonsopgang tot zonsondergang vrij toegankelijk. Ervaar hoe mooi ons park is en snuif alvast een beetje de sfeer op. Alle informatie over te huur staande tuinen is te vinden op het grote informatiebord op het park, maar natuurlijk ook op deze website.

Vergeet tijdens een wandeling niet om de zeer overzichtelijke plattegrond mee te nemen! Handig om onze te huur staande tuinen makkelijk te kunnen vinden.
Klik HIER voor een een pdf-versie op A4-formaat.

Een tuin huren bij Tuinvereniging De Fenix is alleen mogelijk voor inwoners van Purmerend

Praktische informatie

Wij bieden tuinen zónder opstal (moestuin) en mét opstal. De tuin wordt gehuurd, en een eventueel aanwezig tuinhuisje, kas, beplanting etc. wordt gekocht van de vertrekkende huurder. Zowel verhuur van de tuin als de verkoop van tuinhuisjes etc. loopt altijd via het bestuur, het is dus niet mogelijk om zomaar een tuin van een zittende huurder zelf over te nemen.

Als een tuin vrijkomt wordt deze eerst volgens de richtlijnen van de AVVN getaxeerd. Zodra de vertrekkende huurder de taxatie heeft ondertekend komt de tuin voor verhuur beschikbaar. Zo weten zowel de vertrekkende huurder als de potentiële nieuwe huurder precies waar ze aan toe zijn, en komt niemand voor verrassingen te staan.

Kandidaten kunnen zich aanmelden waarna zij op een wachtlijst geplaatst worden, klik hier voor het aanmeldformulier. Toewijzing geschied op rangvolgorde. U dient zelf het aanbod aan vrij komende tuinen te blijven volgen.

Faciliteiten

De tuinen zijn niet aangesloten op water, elektriciteit en riool. Langs alle paden staan op strategische plekken waterpunten. Toiletten, een douche en een stortplaats bevinden zich in en bij het centraal gelegen verenigingsgebouw. Ook is hier onze gezellige kantine te vinden. Van 1 april tot en met 30 september mag er in de tuinhuisjes overnacht worden. Uit veiligheidsoverwegingen dient hiervoor een aanvraag te worden ingediend. Voor tuinleden is het aanvraagformulier te downloaden van deze website.

Algemeen werk

Van leden wordt verwacht dat zij deelnemen aan het algemeen werk. Dit houdt in dat zij 8 keer per jaar 2 uurtjes per keer meehelpen met het mooi houden van de openbare plekken op ons park. Bij de start van het nieuwe tuinseizoen wordt het rooster voor algemeen werk bekendgemaakt. Tijdens het algemeen werk ontmoeten tuinders elkaar en worden er enthousiast tips & tricks uitgewisseld, waardoor dit “klusje” door de meeste leden als een leuke sociale bezigheid wordt gezien.

Tarieven

De contributie is uit verschillende componenten opgebouwd. Klik hier voor een beschrijving en de huidige tarieven.